Hola famílies,
Avui explicarem com
distribuïm una jornada a l’escola.
Durant el mati trobem diferents
moments com hàbits i rutines, vida d’aula i ambients.
· Hàbits i rutines:El treball dels hàbits i les rutines és
fonamental en l’Educació Infantil, perquè ajuda a potenciar l’autonomia i la
socialització dels infants, així com a millorar les pautes i la responsabilitat
en el treball. Reforcen l’autoestima i la seguretat personal. No només cal
ensenyar-los, sinó fer nosaltres de model i acompanyar-los perquè quedin ben
assolits i no suposi cap esforç utilitzar-los diàriament. Reforcem aquest
moment amb el calendari visual.
· Vida d’aula:aquí estan
incloses les activitats d’anglès, música,lecto, grafo i projecte. Aquesta
setmana hem començat el projecte de les papallones (podem portar materials u
objectes relacionats amb el tema).
Són espais tranquils que respecten la diversitat i
que tenen en compte en tot moment el ritme individual de cada infant.
Aquest setmana hem treballat a anglès les parts de la cara.
· Ambients: aquestes dues
setmanes hem passat pels ambients constructors i minimons i experimentem amb la
natura. Els ambients representen una
manera diferent d’organitzar l’espai i els materials afavorint que nens i nenes de diferents edats
aprenguin junts.
Ø Constructors i minimons:és un espai destinat a construir amb diversitat de materials: peces de fusta de diferents mides, legos, materials aplicables, pissarres magnètiques, números imantats... A través de les diferents construccions els alumnes poden treballar conceptes com formes geomètriques, seriacions… afavorint la capacitat creativa i lógicaa través de la manipulació de diferents materials.
Aquest ambient permet la construcció i la reproducció a través de diferents
materials fomentant la creativitat i la imaginació. És un espai on poder
explorar, crear, manipular…
Ø Experimentem amb la natura:A través de
l’ambient de natura es pretén abordar aprenentatges partint de la manipulació,
l’observació i l’experimentació fent que l’alumne investigui, es faci
qüestions, formuli hipòtesis i les intenti respondre.L’observació requereix la
participació de tots els sentits, la posada en funcionament de les habilitats
perceptives, associatives i manipulatives; l’ús d’instruments que ens ajudin a
captar millor la realitat, fer-se preguntes sobre allò observat i la implicació
d’habilitats intel·lectuals tipus
classificar, ordenar o quantificar per comparar.
Manipulant i experimentant amb els diferents materials i objectes els infants aprenen a fer observacions que els ajuden a posar en pràctica diferents activitats intel·lectuals: classificar, relacionar, ordenar, analitzar, interpretar.
A cada ambient s’ofereixen diverses propostes d’aprenentatge amb materials
variats i rics en possibilitats que promouen una diversitat de respostes i
d’accions per part dels nens i nenes.
Bona setmana famílies.
🦋Les papallones🦋
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada