dilluns, 16 de novembre del 2020

Novembre

Hola famílies,

Avui explicarem com distribuïm una jornada a l’escola.  Durant el mati trobem diferents  moments com hàbits i rutines, vida d’aula i ambients. 

·    Hàbits i rutines:El treball dels hàbits i les rutines és fonamental en l’Educació Infantil, perquè ajuda a potenciar l’autonomia i la socialització dels infants, així com a millorar les pautes i la responsabilitat en el treball. Reforcen l’autoestima i la seguretat personal. No només cal ensenyar-los, sinó fer nosaltres de model i acompanyar-los perquè quedin ben assolits i no suposi cap esforç utilitzar-los diàriament. Reforcem aquest moment amb el calendari visual.

·   Vida d’aula:aquí estan incloses les activitats d’anglès, música,lecto, grafo i projecte. Aquesta setmana hem començat el projecte de les papallones (podem portar materials u objectes relacionats amb el tema).




Són espais tranquils que respecten la diversitat i que tenen en compte en tot moment el ritme individual de cada infant.

Aquest setmana hem treballat a anglès les parts de la cara.

·     Ambients: aquestes dues setmanes hem passat pels  ambients  constructors i minimons i experimentem amb la natura.  Els ambients representen una manera diferent d’organitzar l’espai i els materials  afavorint que nens i nenes de diferents edats aprenguin junts.

Ø  Constructors i minimons:és un espai destinat a construir amb diversitat de materials: peces de fusta de diferents mides, legos, materials aplicables, pissarres magnètiques, números imantats... A través de les diferents construccions els alumnes poden treballar conceptes com formes geomètriques, seriacions… afavorint la capacitat creativa i lógicaa través de la manipulació de diferents materials.

Aquest ambient permet la construcció i la reproducció a través de diferents materials fomentant la creativitat i la imaginació. És un espai on poder explorar, crear, manipular…

Ø  Experimentem amb la natura:A través de l’ambient de natura es pretén abordar aprenentatges partint de la manipulació, l’observació i l’experimentació fent que l’alumne investigui, es faci qüestions, formuli hipòtesis i les intenti respondre.L’observació requereix la participació de tots els sentits, la posada en funcionament de les habilitats perceptives, associatives i manipulatives; l’ús d’instruments que ens ajudin a captar millor la realitat, fer-se preguntes sobre allò observat i la implicació d’habilitats intel·lectuals  tipus classificar, ordenar o quantificar per comparar.

Manipulant i experimentant amb els diferents materials i objectes els infants aprenen a fer observacions que els ajuden a posar en pràctica diferents activitats intel·lectuals: classificar, relacionar, ordenar, analitzar, interpretar.

A cada ambient s’ofereixen diverses propostes d’aprenentatge amb materials variats i rics en possibilitats que promouen una diversitat de respostes i d’accions per part dels nens i nenes.

Bona setmana famílies.

🦋Les papallones🦋

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

BON ESTIU ARANYES! 🕷💗

Hola famílies, L'últim dia d'escola ens vam acomiadar fent una petita festa amb els nostres companys/es del grup amb els quals hem c...