Hola famílies!
Una vegada més, aquí estem per contar-vos dues setmanes d'escola.
La setmana passada vàrem estar a l'ambient de "Som artistes" i tot va anar molt millor que la primera setmana, es nota que poc a poc som més autònoms, som més conscients de les rutines i ens movem més tranquils.
Aquesta setmana hem llegit dos contes: el d'un eriçó que havia de demostrar l'estima a la seva amiga sense donar-li abraçades, com ens passa ara i trobava diferents maneres de fer-ho. També vàrem llegir un conte de les diferents estacions i els canvis de l'entorn (arbres, animals i temps) i clar, si mirem per la finestra, ara estem a la tardor! Pintàrem un arbre amb els colors de la tardor i amb una tècnica artística: el puntillisme. Vàrem utilitzar pals o dits, segons ens resultava més còmode a nivell de control motor.
A l'hora de l'ambient, i ja amb les bates ben posades, hem fet composicions amb gomets, treballant la motricitat fina, la creativitat, els colors i la representació de diferents figures. Els més grans hem treballat el grafisme creatiu a partir d'unes bases amb punts o quadrats hem creat composicions molt colorides i creatives, demostrant que el control del retulador ja el tenim més dominat. Així hem treballat molt la capacitat de ubicar a l'espai diferents elements coordinant la nostra mà i els nostres ulls, com els grans artistes.
Tant a l'ambient com a l'hora de vida d'aula treballem les lletres i aquesta setmana hem treballat com a lletra especial la I, de la nostra companya India de 3 anys. Hem vist al nostre conte de les lletres que la I és la d'iguana i, tal i com una iguana l'hem decorada: verd i amb una cresta. A 3 anys repassem les paraules treballades i els noms de les inicials, 4 anys hem escrit la paraula o l'hem copiada, segons el ritme de cada un, i a 5 anys hem intentat pensar paraules que comencen amb la I. Com ja sabeu cada un tenim un ritme diferent i poc a poc anem agafant confiança amb les lletres. Ho treballem segons el nostre ritme i no segons la nostra edat, encara que sempre intentem fer el màxim possible. Així ho farem amb cada lletra.
A la sessió d'anglès hem treballat les parts de la cara amb cançons que hem ballat i cantat. A més, hem format una cara, punxant o retallant les parts i aferrant-les segons considerem que estan situades.
A la sessió de música hem treballat la cançó del "Caragol treu banya", cantant, fent ritmes, decorant el dibuix. També aprofitem per, segons el nivell, buscar algunes lletres al text, copiar el títol, repassar alguna paraula o intentar escriure alguna altra. Com podeu veure, inclús el nostre company Hazael, de 3 anys, es va atrevir a buscar la lletra A, com els grans de 5 anys!
Aquesta setmana hem passat a l'ambient de "Divermates".
Hem aprofitat l'ambient i la vida d'aula per treballar els números, la grafia repassant targetes, el conteig, agrupant elements segons diferents característiques, la coordinació visual-espacial creant figures amb diferents elements, així com números amb pals, i seriacions, mostrant molt d'interès. També hem aprofitat el bon temps per sortir, tant a fer jocs matemàtics com per treure propostes fora de l'ambient i gaudir del sol i els companys compartint materials treballant les grafies, la seqüència dels números i la relació grafia-quantitat fent cadenes, a més de relacionar formes geomètriques i colors.
La lletra d'aquesta setmana ha estat la L, la lletra més nombrosa de la nostra classe. Hem contat i guanya per poc a la N. També és la del lleó.
A la sessió d'anglès hem treballat les emocions i hem dibuixat la nostra cara HAPPY, després de cantar, ballar i interpretar els diferents sentiments.
*PROJECTE: Per cert famílies, com que no podem tenir una aranya com a mascota i ens resulta molt interessant parlar de les nostres mascotes, hem tingut la idea de presentar a les mascotes que tenim a casa (o d'algun familiar proper). Així que si voleu, podeu enviar-nos a l'email de la nostra tutora la foto i una petita explicació (nom, espècie, edat, alimentació, relació que tenim, etc.), així podem anar coneixent característiques d'alguns animals i les necessitats que tenen abans de tenir una a l'aula. Moltes gràcies per la vostra col·laboració!
Les pròximes dues setmanes estarem als ambients "La màgia de les lletres" i "Mou-te" (aquella setmana recordeu que hem de vestir roba còmoda i calçat que puguem posar-nos i llevar-nos amb facilitat).
Bona setmana a tots i totes!
🕷Les aranyes🕷
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada